İş Yerinde Yönetsel İletişimin Rolü
Gerçek anlamda iletişim, her örgütün yaşam çizgisidir.
Hiyerarşideki atamaları ve seviyelerine bakılmaksızın bireylerin, öngörülen
zaman dilimi içinde işin başarılması ve iş yerinde daha iyi ilişkiler için
birbirleriyle iletişim kurmaları gerekir. Tartışıldığında sorunların yarısı
ortadan kalkar. İnsanların fikirleri ve stratejileri ile ortaya çıkmaları
gerçekten çok önemlidir.
İş yerinde
yönetsel iletişim rolü:
Yönetimsel iletişim bilgi paylaşımında çok önemli bir
rol oynar. Yöneticiler bildiklerini paylaşmak için astlarıyla iletişim
kurmalıdır.
Eşsiz bir fikir, paylaşılmadığı takdirde işe
yaramaz.
Yöneticilerin, yakın ekip üyeleriyle etkileşime
girmelerine ve tam tersini yapmalarına yardımcı olan bir ortama ihtiyaçları
vardır. Yöneticilerin, kendilerinden ne beklendiğini netleştirmek için ekip
üyeleriyle iletişim kurmaları gerekir. Yönetimsel iletişim, yöneticilerin ekip
üyelerinden en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olur. 
Çalışanlara kilit sorumluluk alanları anlatılmalıdır. Yönetsel
iletişim, son teslim tarihinden önce görevleri tamamlamada önemli bir rol oynar.
Bireyler görevleri daha hızlı bir şekilde tamamlamak için ekipler halinde
birlikte çalışmalıdır. Sadece çalışanlara değil, genel olarak organizasyona
fayda sağlayacak bir şeye ulaşmak için fikirleri tartışmak, stratejilerin
artılarını ve eksilerini değerlendirmek gerçekten çok önemlidir. Yöneticiler
yeni bir politika uygulamadan önce ekip üyeleriyle oturup önerilerini de
almalıdır. 
Birinin ne zaman parlak bir fikir bulduğunu
asla bilemezsiniz.
Etkili iletişim ekip üyeleri arasında şeffaflığa yol
açar. İletişim kuramayan çalışanlar, genellikle stres ve kaygıya eğilimlidir.
Yönetimsel iletişim, yöneticinin görev ve sorumluluklarını kendi çıkarlarına
göre görevlerine devretmesine olanak tanır ve ayrıca çalışanların
anlamadıklarını sormalarını sağlar. Yönetimsel iletişim, yöneticilerin ekip
üyelerinin ne yaptığını bilmesine yardımcı olur ve böylece işin çakışmasını
önler.
Yönetimsel iletişim, çalışanları motive etmede uzun
bir yol kat ediyor. Yöneticiler ekip üyeleriyle düzenli olarak iletişim
kurarsa, çalışma ve organizasyona sadakat duygusu gelişir. Çalışanlar
şikayetlerini ekip liderleriyle görüşme özgürlüğüne sahip olmalıdır. İletişim,
çalışanlar arasındaki farklılıkları sağlıklı ve olumlu bir şekilde çözmeye
yardımcı olur.
Yönetimsel iletişim kriz ve kritik çözümlerde de
önemli bir rol oynamaktadır. Yöneticiler, seviyelerini en iyi şekilde
sunabilmeleri için çalışanlarıyla sürekli temas halinde olmalıdır. 
Daha basit sözcüklerle yönetimsel iletişim
çalışanlara güvenlik duygusu verir.
İnsanlar çalışabilen ve çalışan bir makine değildir.
Etrafında rutin iş dışında birçok şeyi tartışabileceğimiz insanlara ihtiyacımız
var. İletişim kurmazsanız; Etrafınızda ne olduğunu asla bilemezsiniz. Tek
başına çalışan bir birey, işini sıklıkla bir yük olarak görür. 
Yönetimsel iletişim de stres yönetiminde
önemli bir rol oynamaktadır.

Yorumlar
Yorum Gönder