İş Yerinde Yönetsel İletişimin Rolü



Gerçek anlamda iletişim, her örgütün yaşam çizgisidir. Hiyerarşideki atamaları ve seviyelerine bakılmaksızın bireylerin, öngörülen zaman dilimi içinde işin başarılması ve iş yerinde daha iyi ilişkiler için birbirleriyle iletişim kurmaları gerekir. Tartışıldığında sorunların yarısı ortadan kalkar. İnsanların fikirleri ve stratejileri ile ortaya çıkmaları gerçekten çok önemlidir.
İş yerinde yönetsel iletişim rolü:
Yönetimsel iletişim bilgi paylaşımında çok önemli bir rol oynar. Yöneticiler bildiklerini paylaşmak için astlarıyla iletişim kurmalıdır.
Eşsiz bir fikir, paylaşılmadığı takdirde işe yaramaz.
Yöneticilerin, yakın ekip üyeleriyle etkileşime girmelerine ve tam tersini yapmalarına yardımcı olan bir ortama ihtiyaçları vardır. Yöneticilerin, kendilerinden ne beklendiğini netleştirmek için ekip üyeleriyle iletişim kurmaları gerekir. Yönetimsel iletişim, yöneticilerin ekip üyelerinden en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olur.
Çalışanlara kilit sorumluluk alanları anlatılmalıdır. Yönetsel iletişim, son teslim tarihinden önce görevleri tamamlamada önemli bir rol oynar. Bireyler görevleri daha hızlı bir şekilde tamamlamak için ekipler halinde birlikte çalışmalıdır. Sadece çalışanlara değil, genel olarak organizasyona fayda sağlayacak bir şeye ulaşmak için fikirleri tartışmak, stratejilerin artılarını ve eksilerini değerlendirmek gerçekten çok önemlidir. Yöneticiler yeni bir politika uygulamadan önce ekip üyeleriyle oturup önerilerini de almalıdır.
Birinin ne zaman parlak bir fikir bulduğunu asla bilemezsiniz.
Etkili iletişim ekip üyeleri arasında şeffaflığa yol açar. İletişim kuramayan çalışanlar, genellikle stres ve kaygıya eğilimlidir. Yönetimsel iletişim, yöneticinin görev ve sorumluluklarını kendi çıkarlarına göre görevlerine devretmesine olanak tanır ve ayrıca çalışanların anlamadıklarını sormalarını sağlar. Yönetimsel iletişim, yöneticilerin ekip üyelerinin ne yaptığını bilmesine yardımcı olur ve böylece işin çakışmasını önler.
Yönetimsel iletişim, çalışanları motive etmede uzun bir yol kat ediyor. Yöneticiler ekip üyeleriyle düzenli olarak iletişim kurarsa, çalışma ve organizasyona sadakat duygusu gelişir. Çalışanlar şikayetlerini ekip liderleriyle görüşme özgürlüğüne sahip olmalıdır. İletişim, çalışanlar arasındaki farklılıkları sağlıklı ve olumlu bir şekilde çözmeye yardımcı olur.
Yönetimsel iletişim kriz ve kritik çözümlerde de önemli bir rol oynamaktadır. Yöneticiler, seviyelerini en iyi şekilde sunabilmeleri için çalışanlarıyla sürekli temas halinde olmalıdır.
Daha basit sözcüklerle yönetimsel iletişim çalışanlara güvenlik duygusu verir.
İnsanlar çalışabilen ve çalışan bir makine değildir. Etrafında rutin iş dışında birçok şeyi tartışabileceğimiz insanlara ihtiyacımız var. İletişim kurmazsanız; Etrafınızda ne olduğunu asla bilemezsiniz. Tek başına çalışan bir birey, işini sıklıkla bir yük olarak görür.
Yönetimsel iletişim de stres yönetiminde önemli bir rol oynamaktadır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar