Motivasyon ve Ödül Sistemleri
Çağdaş dünyada, daha iyi performans ve başarı
ödülleri, gerçek başarının kendisinden daha önemlidir. Günümüz nesli için
ödüller gerçek performanstan daha önemlidir ve bu, işverenlerden maaş zammı ve
ikramiye için artan taleplerine yansır. kuruluşlardaki uygun bir ödül sistemi,
iç motivasyon ve dış ödüller arasındaki doğru stratejik uyumla hizalanacaktır
ve sadece dengede olduklarında kuruluşlar sağlıklı bir şekilde büyüyebilir.
Motivasyon
İşimizi yapabilmek için hepimizin motive olması
gerekir. Bonuslar, ücret zamları ve diğer parasal faydalar gibi finansal
ödüllerin cazibesine kapılabiliriz. Tanınma, ödül, şöhret ve şan ile de motive
olabiliriz. Üçüncüsü, iyi bir iş çıkarmanın getirdiği doyum ile motive olan
bazılarımız var. Son olarak, topluma yardım etme ve daha iyi bir dünya inşa
etme fedakâr arzuları ile motive olabiliriz. Bu, efsanevi örgütsel davranış
teorisyeni Abraham Maslow tarafından açıklanan motivasyon modelidir. Her
durumda farklı motivasyon seviyeleri bireyin yaşadığı farklı yaşam evrelerine
karşılık gelir ve bu nedenle motivasyon seviyesi ve motivasyonun itici güçleri
kişiden kişiye değişir. Hijyen teorisi, motive edicilerin varlığı ve yokluğu
için durum ortaya koymaktadır. Bu teoride, motive edici unsurlar yerinde
değilse ve yerinde olduklarında, temel motivasyon seviyesi garanti edilirse
demoralize ediliriz. Bu nedenle, motivasyon teorilerinin sonuçları, ödüllerin
(finansal ve finansal olmayan) bireyleri motive etmede son derece önemli bir
rol oynamasıdır.
Ödül
Sistemleri
Yukarıda açıklanan arka plan göz önüne alındığında,
kuruluşlar her bireyi kendi kendini geliştirme düzeyine ve parasal fayda ya da
yerine getirme zorunluluğuna göre motive eden ödül sistemleri geliştirmelidir.
Bu bağlamda, birçok çokuluslu şirketin çalışanları motive eden bir finansal
bileşeni ve çalışanları onurlandırmak, başarılarını duyurmak ve üst yönetimin
bu çalışanlarla katkıları için konuşmasını sağlamak gibi finansal olmayan bir
bileşeni olduğunu belirtmek önemlidir. Buradaki nokta, hem finansal hem de
finansal olmayan ödüllerin motive edilmesi için önemlidir ve kuruluşların bu
yönleri dikkate alan ödül sistemleri tasarlamaları gerekir.
Birçok şirkette, belirli çalışanlara “Hızlı İzleme”
veya “Yüksek Potansiyeller” olarak atanma ve daha sonra bu çalışanlar için
belirli ödül sistemleri tasarlama uygulamasıdır. Bu, çalışanların erken teşhis
edildiği Infosys gibi şirketlerde ve şirket ile kariyerleri boyunca motivasyon
seviyelerini koruyacak şekilde tasarlanmış uygun ödül sistemlerinde yapılan
uygulamadır. Burada önemli olan, kişinin kariyeri boyunca odaklanmış ve motive
olması gerektiğidir ve kariyerinin her aşamasında odaklanmayı kaybetmek ve
moralsiz hale getirmek kolaydır. Kurumsal sektördekilerin kanıtlayacağı gibi,
bir kez odak kaybedildiğinde ve dikkati dağıldığında, aşağı eğim hızlı ve
diktir. Sonuçta, birçok sektörde, son performans önemli olan performanstır ve
bu nedenle bireylerin odaklanmaya devam etmesine ihtiyaç vardır.
Kuruluşlar, ödül sistemlerini çalışanların
motivasyonel ihtiyaçları ile eşleştirmeli ve bu nedenle potansiyel ve mevcut
çalışanlara sundukları paket, finansal ve finansal olmayan ödüllerin bir
karışımı olmalıdır. Ekonomistlerin de işaret ettiği gibi, teşvikleri
çalışanların motive etmedeki rolü gerçekten yüksektir ve bu nedenle doğru türde
teşvikler uygulanmalıdır. Şirketlerin maaşlarını artırmaya veya daha yüksek
ikramiye vermeye devam etmeleri yeterli değildir. Şirketlerin çalışanlarını
gururlandırmaları ve başarılarını duyurmaları da yeterli değildir. Kilit nokta,
çalışanlara sunulan ödüller ile iç ihtiyaçları arasındaki eşleşmedir.
Kaynak:https://www.managementstudyguide.com/


Yorumlar
Yorum Gönder