Örgüt Kültürü


Örgüt Kültürünün Önemi
Bireylerin kâr elde etmek için kendileri için geçim kaynağı olarak birlikte çalıştıkları ortak bir platforma örgüt denir. Bireylerin onu büyütme hayallerini gerçekleştirdikleri yere organizasyon denir. Her kuruluşun kültürüne katkıda bulunan kendine özgü bir çalışma tarzı vardır. Bir örgütün inançları, ideolojileri, ilkeleri ve değerleri kültürünü oluşturur. İş yerinin kültürü, çalışanların kendi aralarında ve organizasyon dışındaki kişilerle nasıl davrandıklarını kontrol eder.
Kültür, çalışanların iş yerlerinde nasıl etkileşimde bulunduklarına karar verir. Sağlıklı bir kültür, çalışanları yönetime motive ve sadık kalmaya teşvik eder.
İş yerinin kültürü, iş yerinde sağlıklı rekabeti teşvik etmede de uzun bir yol kat etmektedir. Çalışanlar, iş arkadaşlarından daha iyi performans gösterebilmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışır ve üstlerinin tanınmasını ve takdir edilmesini sağlar. Çalışanları gerçek anlamda motive eden iş yeri kültürüdür.
Her kuruluş, çalışanların buna göre çalışması için kurallar koymuş olmalıdır. Bir kuruluşun kültürü, çalışanlara rehberlik eden ve onlara iş yerinde bir yön duygusu veren önceden tanımlanmış belirli politikaları temsil eder. Her birey kuruluştaki rolleri ve sorumlulukları konusunda açıktır ve son teslim tarihinden önce görevleri nasıl yerine getireceğini bilir.
Hiçbir kurum aynı çalışma kültürüne sahip olamaz. Örgütün kültürünü diğerlerinden farklı kılan şeydir. Çalışma kültürü, kuruluşun marka imajını oluşturmada uzun bir yol kat ediyor. Çalışma kültürü organizasyona bir kimlik verir.
Başka bir deyişle, bir organizasyon kendi kültürü tarafından bilinir.
Organizasyon kültürü tüm çalışanları ortak bir platforma taşıyor. Çalışanlara eşit davranılmalı ve hiç kimse iş yerinde ihmal edilmemeli veya dışarıda bırakılmamalıdır. Çalışanların, kendi seviyelerini en iyi şekilde yerine getirebilmeleri için organizasyon kültüründe iyi uyum sağlamaları şarttır.
Çalışma kültürü, farklı arka planlardan, ailelerden farklı tutum ve anlayışlara sahip çalışanları birleştirir. Kültür, çalışanlara iş yerinde birlik duygusu verir.
Bazı kuruluşlar, atamalarına bakılmaksızın tüm çalışanların zamanında ofise adım atmaları gereken bir kültür izlerler. Böyle bir kültür, çalışanları uzun vadede onlara fayda sağlayacak şekilde dakik olmaya teşvik eder. Bireyi başarılı bir profesyonel yapan kurum kültürüdür.
Her çalışan, rolleri ve sorumlulukları konusunda açıktır ve belirlenen kurallar uyarınca görevleri istenen zaman dilimi içinde yerine getirmek için çaba gösterir. İnsanların belirli bir kültürü takip ettikleri organizasyonlarda politikaların uygulanması hiçbir zaman sorun değildir. Yeni çalışanlar da çalışma kültürünü anlamak ve organizasyonu daha iyi bir çalışma yeri haline getirmek için ellerinden geleni yapıyorlar.
Çalışma kültürü çalışanlar arasında sağlıklı bir ilişki kurulmasını sağlar . Kimse işi bir yük olarak ele almaz ve kültüre göre kendini biçimlendirmez.
Her takım üyesinden en iyisini elde eden kurumun kültürüdür . Yönetimin raporlama sistemi hakkında çok özel olduğu bir kültürde, meşgul oldukları halde çalışanlar raporlarını gün sonunda göndereceklerdir. Hiç kimse kimseyi çalışmaya zorlamak zorunda değildir.
 Kültür, bireylerde iş yerinde başarılı olmalarını sağlayan bir alışkanlık geliştirir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar