Örgüt Kültürü
Örgüt
Kültürünün Önemi
Bireylerin kâr elde etmek için kendileri için geçim
kaynağı olarak birlikte çalıştıkları ortak bir platforma örgüt denir.
Bireylerin onu büyütme hayallerini gerçekleştirdikleri yere organizasyon denir.
Her kuruluşun kültürüne katkıda bulunan kendine özgü bir çalışma tarzı vardır.
Bir örgütün inançları, ideolojileri, ilkeleri ve değerleri kültürünü oluşturur.
İş yerinin kültürü, çalışanların kendi aralarında ve organizasyon dışındaki
kişilerle nasıl davrandıklarını kontrol eder.
Kültür, çalışanların iş yerlerinde nasıl etkileşimde
bulunduklarına karar verir. Sağlıklı bir kültür, çalışanları yönetime motive ve
sadık kalmaya teşvik eder.
İş yerinin kültürü, iş yerinde sağlıklı rekabeti teşvik
etmede de uzun bir yol kat etmektedir. Çalışanlar, iş arkadaşlarından daha iyi
performans gösterebilmek için ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışır ve
üstlerinin tanınmasını ve takdir edilmesini sağlar. Çalışanları gerçek anlamda
motive eden iş yeri kültürüdür.
Her kuruluş, çalışanların buna göre çalışması için
kurallar koymuş olmalıdır. Bir kuruluşun kültürü, çalışanlara rehberlik eden ve
onlara iş yerinde bir yön duygusu veren önceden tanımlanmış belirli politikaları
temsil eder. Her birey kuruluştaki rolleri ve sorumlulukları konusunda açıktır
ve son teslim tarihinden önce görevleri nasıl yerine getireceğini bilir.
Hiçbir kurum aynı çalışma kültürüne sahip olamaz.
Örgütün kültürünü diğerlerinden farklı kılan şeydir. Çalışma kültürü, kuruluşun
marka imajını oluşturmada uzun bir yol kat ediyor. Çalışma kültürü
organizasyona bir kimlik verir.
Başka bir deyişle, bir organizasyon
kendi kültürü tarafından bilinir.
Organizasyon kültürü tüm çalışanları ortak bir
platforma taşıyor. Çalışanlara eşit davranılmalı ve hiç kimse iş yerinde ihmal
edilmemeli veya dışarıda bırakılmamalıdır. Çalışanların, kendi seviyelerini en
iyi şekilde yerine getirebilmeleri için organizasyon kültüründe iyi uyum
sağlamaları şarttır.
Çalışma kültürü,
farklı arka planlardan, ailelerden farklı tutum ve anlayışlara sahip
çalışanları birleştirir. Kültür, çalışanlara iş yerinde birlik duygusu verir.
Bazı kuruluşlar, atamalarına bakılmaksızın tüm
çalışanların zamanında ofise adım atmaları gereken bir kültür izlerler. Böyle
bir kültür, çalışanları uzun vadede onlara fayda sağlayacak şekilde dakik
olmaya teşvik eder. Bireyi başarılı bir profesyonel yapan kurum kültürüdür.
Her çalışan, rolleri ve sorumlulukları konusunda
açıktır ve belirlenen kurallar uyarınca görevleri istenen zaman dilimi içinde
yerine getirmek için çaba gösterir. İnsanların belirli bir kültürü takip
ettikleri organizasyonlarda politikaların uygulanması hiçbir zaman sorun
değildir. Yeni çalışanlar da çalışma kültürünü anlamak ve organizasyonu daha
iyi bir çalışma yeri haline getirmek için ellerinden geleni yapıyorlar.
Çalışma kültürü çalışanlar arasında sağlıklı bir
ilişki kurulmasını sağlar . Kimse işi bir yük olarak ele almaz ve kültüre göre
kendini biçimlendirmez.
Her takım üyesinden en iyisini elde eden kurumun
kültürüdür . Yönetimin raporlama sistemi hakkında çok özel olduğu bir kültürde,
meşgul oldukları halde çalışanlar raporlarını gün sonunda göndereceklerdir. Hiç
kimse kimseyi çalışmaya zorlamak zorunda değildir.
Kültür, bireylerde iş yerinde
başarılı olmalarını sağlayan bir alışkanlık geliştirir.

Yorumlar
Yorum Gönder